Medium Images

1.Granturi de până la 50.000 de euro și consultanță pentru afaceri sociale

Fundația NESsT România lansează, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Business Integrated Solutions, competiţia „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”. În acest program se pot înscrie până pe 8 iunie 2018 întreprinderi și afaceri sociale, înființate și conduse de ONG-uri (asociații, fundații), cooperative sau diferite tipuri de entități comerciale (PFA, SRL, II) care urmăresc rezolvarea unei probleme sociale. Detalii – https://goo.gl/hif2Hn

2.Premii de 25.000 de euro pentru startup-uri care au grijă de mediu

Antreprenorii și startup-urile din domeniul economiei circulare au ocazia să aplice cu ideile lor de afaceri la acest concurs. Economia circulară este un model de producție și consum care implică partajarea, reutilizarea, repararea, renovarea și reciclarea materialelor și produselor existente cât mai mult posibil. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins. În practică, aceasta implică reducerea la minimum a deșeurilor. Când un produs ajunge la sfârșitul duratei sale de viață, materialele din care este făcut sunt păstrate în cadrul economiei de câte ori este posibil. Acestea pot fi folosite din nou și din nou, creând astfel o valoare suplimentară. Detalii – https://goo.gl/eryYwM

3.Asociații firmelor vor putea primi trimestrial dividende, proiectul e aproape de votul decisiv 

Repartizarea profitului între acționarii sau asociații unei firme va putea fi făcută și trimestrial, în timpul exercițiului financiar, în limita profitului contabil net realizat trimestrial, potrivit unui proiect de act normativ care va fi votat curând de Camera Deputaților, fiind propus pentru adoptare. În momentul de față, legislația permite repartizarea profitului abia după aprobarea situațiilor financiare anuale, adică la ceva timp după încheierea exercițiului financiar. Măsura referitoare la împărțirea dividendelor este inclusă într-o propunere legislativă ce va urma să modifice atât Legea contabilității nr. 82/1991, cât și Legea societăților nr. 31/1990. Documentul a fost adoptat de Senat acum un an și urmează să ajungă, cu propunere de adoptare, la votul decisiv al Camerei Deputaților. Detalii – https://goo.gl/XoR2TV

4.IMM-urile vor beneficia de fonduri europene de o sută de milioane de euro, printr-un nou apel de proiecte

Pentru a evita pierderea unor sume importante de bani din fonduri europene, Programul Operațional Inițiativa pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (POIIMM) va fi inclus în cadrul Programului Operațional Regional (POR) sub forma unei axe de finanțare distincte. În plus, o sumă suplimentară de o sută de milioane de euro va fi realocată unor noi apeluri de proiecte destinate finanțării întreprinderilor mici și mijlocii. Măsurile descrise fac parte dintr-o ordonanță de urgență deja intrată în vigoare. În prezent există un risc foarte ridicat ca sume importante de bani alocate României din fonduri europene să fie pierdute, astfel că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2018 pentru adoptarea unei măsuri privind reducerea riscului de dezangajare a fondurilor europene prevede identificarea unor măsuri prin care riscul de dezangajare a fondurilor europene la nivelul POR să fie eliminat. Detalii – https://goo.gl/Xf2NcW

5.Cum alegi o nișă pentru start în afaceri

Nișa este un mic segment de piață, iar abordarea de nișă înseamnă concentrarea tuturor eforturilor pe acest segment specific și bine definit. Atunci când afacerea ta este la început, nu ai resursele de a comunica pentru întreaga piață, așa că identifici un segment ale cărui nevoi sunt poate insuficient adresate de jucătorii care acoperă întreaga piață. Faptul că ai mai puțini concurenți pe segmentul respectiv înseamnă că propunerea ta devine vizibilă și este evident mult mai bine să fii prima alegere pentru o mie de clienți decât a cincea pentru un milion. Detalii – https://goo.gl/8Ybmde

1.Agenda fiscală a lunii iunie: Ce obligații au firmele și PFA-urile de rezolvat

Primul termen-limită este cel pentru depunerea formularului 092, care va pica vinerea viitoare. Este vorba, mai exact, de Declarația de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România. Apoi, următoarele termene vor fi 11, 15, 25 și 29 iunie 2018, în timp ce formularul 394 pentru luna trecută va putea fi depus până pe 2 iulie 2018 (termenul este data de 30 a lunii, însă aceasta pică sâmbăta și se amână). Detalii – https://goo.gl/pcxfKd

2.POCU: S-a lansat apelul pentru dezvoltarea locală integrată în comunitățile din Delta Dunării

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman din cadrul Ministerului Fondurilor Europene lansează apelul ”Dezvoltare Locală Integrată (DLI 3600) în comunitățile marginalizate din teritoriul ITI Delta Dunarii”, aferent Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 4 – Incluziunea socială și combaterea sărăciei, AP 4/ PI 9.ii/ OS 4.2, cu depunere în MySMIS începând cu data de 4.06.2018, ora 10.00 și până în data de 4.09.2018, ora 16.00. Detalii – https://goo.gl/QCg3Td

3.Cele mai importante trenduri tehnologice din 2018 pe care să le știi

Unul dintre cele mai importante momente pentru lumea tehnologiei e raportul publicat de analistul Mary Meeker despre starea internetului și a trendurilor globale. Iată concluziile raportului din 2018. Detalii – https://goo.gl/PfJLVt

4.VIDEO-tutorial: Cum te înregistrezi în Spațiul Privat Virtual, prin care depui online Declarația Unică

Ministerul Finanțelor Publice a anunțat că a transmis contribuabililor persoane fizice prin poștă o scrisoare personalizată, „care conține informații ce permit înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) de la orice dispozitiv conectat la internet”. Înregistrarea în SPV permite depunerea online a celebrei Declarații Unice de venit pe care persoanele fizice cu venituri din activități independente și PFA trebuie să o depună anul acesta până pe 16 iulie. Detalii – https://goo.gl/Qfke6J

5.Expiră domeniile .ro mai vechi de 2013 pentru care nu s-a plătit taxa anuală de mentenanță

Domeniile .ro înregistrate înainte de 1 martie 2013 expirî începând cu data de 1 iunie 2018, dacă deţinătorii acestora nu achită noua taxă anuală de şase euro pentru serviciul de mentenanţă. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică București (ICI) a introdus, la începutul lunii martie 2018, o taxă anuală de șase euro, fără TVA, pentru serviciul de mentenanță anuală în cazul domeniilor .ro, iar neplata acestei taxe atrage expirarea domeniului. Detalii – https://goo.gl/dY7qyp

1. 100.000 de euro pentru antreprenorii din industrii creative. Înscrieri deschise la Creative Business Cup 2018

Înscrierile sunt deschise până pe data de 14 iunie, iar câștigătorii pot ajunge să își prezinte ideea în cadrul finalei din Copenhaga. Costurile deplasării sunt acoperite cu sprijinul Băncii Transilvania, câștigătorul primind, totodată, consultanță gratuită în business și training pentru pitching. Creative Business Cup este una dintre cele mai mari competiții internaționale din sectorul industriilor creative, la care participă sute de start-up-uri din peste 60 de țări, fiind o platformă de promovare și finanțare pentru produse/ servicii care au potențial de a fi scalabile pe piața globală. Detalii – https://goo.gl/yDmgAu

2.Companiile cu datorii mai mici de 10.000 lei vor putea participa la licitaţiile pentru achiziţii publice

“Au fost situaţii când companii, mai ales cele româneşti, din motive de restanţe sau obligaţii fiscale neonorate faţă de stat nu puteau să participe la licitaţii. Am ridicat plafonul pentru a permite şi acelor companii cu astfel de obligaţii fiscale neonorate să poată participa la achiziţii publice”, a explicat miercuri seară ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici. Detalii – https://goo.gl/sVxfX7

3.Apicultorii, chemați să-și ceară fondurile europene din Programul Național Apicol

Apicultorii din România pot să depună până la data de 1 august 2018 cererile şi documentele doveditoare pentru fondurile europene și de la bugetul de stat din Programul Naţional Apicol pentru anul 2018, care ajung la un total de aproape 33,4 milioane de lei, a anunțat, joi, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), într-un comunicat remis StartupCafe.ro. Detalii – https://goo.gl/kQxaJZ

4.Cum îți deschizi un magazin alimentar, restaurant, food-truck

Antreprenorii care vor să-și deschidă un magazin alimentar, un restaurant sau să înceapă o afacere ambulantă de cu servire a gustărilor tip food-truck au la dispoziție un ghid de autorizare realizat de un consilier de la o primărie importantă din țară. Detalii – https://goo.gl/xm81cf

5.Școala gratuită de programare: 500 de locuri disponibile în București

ACADEMY+PLUS, școala gratuită de programare deschisă în parteneriat cu École 42 din Paris, dă startul oficial înscrierilor pentru al doilea an de curs la sediul din București. În premieră, școala extinde la 500 numărul de locuri disponibile pentru cursanții din Capitală, de peste 4 ori mai multe față de anul trecut (când au fost disponibile 120 de locuri), pe fondul cererii crescute, atât din partea potențialilor cursanți, cât și a companiilor care au nevoie de angajați calificați în industria IT. Detalii – https://goo.gl/x5L5Cd

1.Calculator: Câți bani plătește la stat o microfirmă dacă are sau nu salariați, fie ei și suspendați

Microîntreprinderile achită o cotă de impozitare de 3% pentru veniturile înregistrate pe durata unui an de zile, însă aceasta poate fi de doar 1% în cazul în care societatea are cel puțin un angajat cu normă întreagă. Un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial stabilește că de aceeași cotă redusă de impozitare se pot bucura și acele microîntreprinderi care au salariați cu contractele individuale de muncă suspendate. Mai jos prezentăm taxele datorate de către microîntreprinderi în trei scenarii: fără angajați, cu un angajat suspendat și cu un angajat activ. Detalii – https://goo.gl/U5Bofv

2.POCU: Lista cererilor de finanțare aprobate pe apelurile dedicate șomerilor și persoanelor inactive

Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020 a publicat listele intermediare a cererilor de finanțare aprobate, în etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelurile de proiecte: POCU/298/3/14/Operatiunea compozita 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 și 3.6. „Îmbunătățirea nivelului de competențe profesionale și creșterea gradului de ocupare a șomerilor și persoanelor inactive, persoanelor de etnie romă, persoanelor din mediul rural – Regiune mai puțin dezvoltată”;
POCU/299/3/14/Operațiunea compozită 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 și 3.6. „Îmbunătățirea nivelului de competențe profesionale și creșterea gradului de ocupare a șomerilor și persoanelor inactive, persoanelor de etnie romă, persoanelor din mediul rural – Regiune mai dezvoltată” . Detalii – https://goo.gl/odtC3j

3.În primele patru luni ale anului, numărul firmelor radiate sau intrate în insolvență a crescut spectaculos

Numărul firmelor și al persoanelor fizice autorizate intrate în insolvență în primele patru luni ale acestui an este de aproape 3.000, cu peste 17% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. România se află în topul țărilor europene cu cea mai lungă perioadă de insolvență, iar unul dintre principalele motive este că antreprenorii nu acordă atenția cuvenită prevenirii și eliminării riscurilor din activitățile pe care le desfășoară. Conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în primele patru luni ale acestui an, numărul profesioniștilor aflați în insolvență a crescut cu 17,38% față de perioada similară a anului anterior, ajungând la 2.965 de societăți comerciale și persoane fizice autorizate (PFA). Detalii – https://goo.gl/e84qwX

4.România aderă la inițiativele digitale ale UE: Parteneriatul pentru blockchain și cooperarea în domeniul inteligenței artificiale

România a aderat la trei inițiative care se concentrează pe modul în care evoluțiile tehnologice vor modela viitorul Europei. Inițiativele vizează accelerarea procesului de digitizare a societății și a economiei europene și creșterea performanței digitale europene la nivel global, printre care și adoptarea la scară largă a tehnologiei din spatele bitcoin — blockchain și cooperarea în materie de inteligență artificială. Astfel, România se alătură Parteneriatul European pentru Blockchain și Radarul Inovării și semnează Declarația de Cooperare privind Inteligența Artificială, anunță Comisia Europeană. Detalii – https://goo.gl/CgwXmf

5.Guvernul anunta credite garantate de stat, cu dobanda zero, pentru investitii in dezvoltare personala

Vicepremierul Viorel stefan a anuntat marti ca Guvernul va adopta saptamana viitoare un act normativ prin care statul va acorda credite preferentiale, cu dobanda zero, persoanelor care vor sa investeasca in dezoltare personala, acoperind cheltuieli cu educatia, sanatatea sau cultura. Programul „Investeste in tine” se adreseaza tinerilor intre 16 si 26 de ani daca sunt in sistemul de invatamant sau urmeaza cursuri de specializare, autorizate de Ministerul Educatiei Nationale si persoanelor intre 26 si 55 de ani, daca sunt in sistemul de invatamant sau urmeaza cursuri de reconversie profesionala. Detalii – https://goo.gl/DH1mQx

1. Premii de 100.000 Euro pentru cele mai bune idei de afaceri din domeniul industriilor creative

S-a dat startul inscrierilor pentru Creative Business Cup 2018, cea mai mare competitie internationala dedicata sectorului industriilor creative. Cele mai bune idei din domenii precum: design, arhitectura, arte si mestesuguri, publicitate, film, video si fotografie, artele spectacolului, muzica, moda, gastronomie, edituri si presa, radio si televiziune, software, aplicatii pe computer si publicatii virtuale, jucarii si jocuri pot câstiga premii si servicii in valoare de peste 100.000 de Euro. Detalii – https://goo.gl/Srb65v

2. După GDPR, se vor și reguli mai stricte pentru comunicațiile online

GDPR a impus noi reguli pentru a asigura transparența în ceea ce privește utilizarea datelor cu caracter personal și au fost impuse sancțiuni aspre companiilor care nu se conformează. După intrarea sa în vigoare, la 25 mai, un alt proiect de lege intră în atenția publicului și, mai ales, a companiilor de comunicații. Regulamentul privind viața privată și comunicațiile electronice (ePrivacy) își propune să adapteze normele actuale la progresul tehnologic și la regulamentul GDPR. Dacă va fi aprobat, companii precum Facebook și WhatsApp vor trebui să obțină informații explicite de la utilizatori înainte de colectarea datelor sau folosirea codurilor de urmărire pe dispozitive. Detalii – https://goo.gl/bLu23C

3. Viitoarele fonduri europene pentru România – câte miliarde de euro vom avea alocaţi în politica de coeziune

Comisia Europeană a prezentat propunera pentru noul buget pe termen lung, 2021-2027, politica de coeziune având la dispoziţie fonduri totale de 373 de miliarde euro. Ne vom axa pe câteva sectoare majore, printre care inovare şi sprijinirea micilor întreprinderi, infrastructură şi acces la internet, educaţie, zonele urbane a declarat Corina Crețu, comisarul pentru politica regională. Comisia a prezentat propunerea sa pentru noul buget pe termen lung al UE, atât în prețurile curente, cât și în prețurile constante din 2018. României îi vor fi alocaţi 27,20 miliarde euro (preţ curent), însemnând 30, 76 miliarde euro – preţ constant. Detalii – https://goo.gl/g5hcqU

4. Începând din ianuarie, se va majora diurna pe care o pot acorda angajatorii fără a datora taxe la stat

Diurna pe care o pot acorda angajatorii privați, fără a datora taxe la stat, se va majora începând cu luna ianuarie a anului 2019, după cum se arată într-un proiect de act normativ publicat recent de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Cea mai recentă majorare a cuantumului indemnizațiilor de delegare și detașare a fost operată acum mai bine de trei ani. Angajatorii pot da diurnă salariaților, fără să datoreze impozit și contribuții sociale, doar în anumite limite legale. Detalii – https://goo.gl/DCrF9q

5. GDPR: Cinci aspecte esențiale pentru companiile care fac vânzări online

Începând cu 25 mai 2018, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) aduce schimbări considerabile în ceea ce privește operarea și gestionarea datelor cu caracter personal. Domeniul vânzărilor online este unul dintre cele mai vizate de noile reglementări, iar comerțul online, pe teritoriul Uniunii Europene, reprezintă 25% din PIB-ul mondial. Așa că hai să vedem care sunt cele cinci lucruri de care trebuie să ții cont dacă lucrezi în acest domeniu. Detalii – https://goo.gl/XwKvdb

 

1. Noi fonduri europene: Max. 2,5 milioane Euro pentru firme IT&C din România. Ghidul și modelul de plan de afaceri propuse

Firmele mici și mijlocii (IMM) românești, din domeniul tehnologiei informației și comuncațiior (IT&C) vor putea obține fonduri nerambursabile de maximum 2,5 milioane de euro, printr-o nouă linie de finanțare, aflată în pregătire. Este vorba despre o linie de finanțare în valoare totală de 25 de milioane de euro – Acţiunea 2.2.1 – Sprijinirea creșterii valorii adăugate generate de sectorul TIC și a inovării în domeniu prin dezvoltarea de clustere, apel 2, din cadrul Programului Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în cadrul Politicii de coeziune a Uniunii Europene. Detalii – https://goo.gl/8rsLdb

2. Impozit micro: Mai nou, cota de 1% se aplică și dacă firmele au salariați cu contracte suspendate

Cota redusă de impozitare a veniturilor microîntreprinderilor se aplică chiar și în eventualitatea în care acestea au salariați cu contractele individuale de muncă suspendate, potrivit unui act normativ de modificare a normelor Codului fiscal, ce a apărut recent în Monitorul Oficial. Până acum, normele nu făceau nicio referire la salariații cu contractele suspendate. Măsura este inclusă în Hotărârea Guvernului nr. 354/2018, act normativ apărut vineri în Monitorul Oficial și care a modificat în acea zi normele Codului fiscal. Veniturile microfirmelor pot fi impozitate cu o cotă de 1% și în situația în care acestea au salariați ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate. Totodată, sunt luate în calcul și contractele/convențiile individuale de muncă încheiate în baza legilor speciale. Detalii – https://goo.gl/e3BvSK

3. Leasing operațional sau leasing financiar: Care este soluția optimă de finanțare pentru antreprenori

Companiile care doresc să-și procure bunuri de folosință îndelungată (cel mai bun exemplu pentru acest caz fiind autoturismele) pot alege, în funcție de mai multe criterii, între finanțarea prin intermediul unui contract de leasing financiar sau a unui contract de leasing operațional. Fiind vorba de bunuri de folosință îndelungată, societățile beneficiare vor urmări acea soluție de finanțare care acoperă cel mai bine propriile necesități. Leasingul financiar este un contract de închiriere care oferă firmelor beneficiare, la finalul perioadei contractuale, posibilitatea de a achiziționa bunul ce face obiectul contractului de leasing. Prin urmare, la finalul unui contract de leasing, beneficiarul devine proprietarul bunului, în schimbul unei rate reziduale. Detalii – https://goo.gl/VwLPGm

4. Franța și Germania vor să creeze un fond pentru startup-uri tech în cadrul UE

Pentru a se asigura că pot concura cu Statele Unite și China, Franța și Germania și doresc o inițiativă la nivel european care să finanțeze inovarea și cercetare în startup-uri tech din întreaga regiune. Potrivit Reuters, Europa a rămas în urma Statelor Unite în ceea ce privește dezvoltarea noilor tehnologii. O problemă în acest sens este faptul că investitorii europeni sunt, în general, mai reticenți în ceea ce privește fondurile de venture capital (VC) decât cei de peste ocean. Drept dovadă, în 2016, VC-urile au investit aproximativ 6.5 miliarde de euro în UE, comparativ cu 39.4 miliarde în SUA. Motiv pentru care, de altfe, Comisia Europeană și Fondul European de Investiții (EIF) au anunțat că vor face o investiție de 410 milioane de euro într-un fond VC pentru a stimula investițiile în startup-urile inovatoare din Europa. Detalii – https://goo.gl/6aC8bD

5. Breslo deschide calea către antreprenoriatul creativ

Cel mai mare marketplace de handmade din România vine în întâmpinarea acestor probleme și lansează un program de susținere al celor care își doresc să urmeze calea antreprenoriatului în domeniul creativ – program intitulat simbolic #PrimaMie. Pionier în industrie, Breslo înțelege nevoia de independență a artizanilor și își ia în serios rolul de a găsi și pregăti noi generații de creatori, așa că oferă, prin intermediul programului #PrimaMie, toate instrumentele necesare celor care își doresc să facă Handmade de la Zero și își să pună pe picioare propriul butic creativ. Așadar, indiferent daca pasiunea ta pentru obiecte lucrate de mână este part time sau full time, Breslo te provoacă să te înscrii în #PrimaMie și să îți duci hobby-ul la următorul nivel: cel de business. Detalii – https://goo.gl/M2SrET

1. Fonduri europene: 5 sfaturi de la reprezentanta Comisiei Europene pentru românii care vor banii UE. Și un proiect care a atras zeci de milioane de euro

Românii care vor să obțină fonduri europene ar fi bine să țină cont de cel puțin 5 aspecte în inițierea și implementarea proiectelor, crede șefa reprezentanței Comsiei Europene în România, Angela Cristea. Oficialul UE a fost recent la Alba Iulia, unde a vizitat și un proiect european care a atras zeci de milioane de euro în România: Cetatea Alba Carolina. Detalii – https://goo.gl/ucZkFq

2. Finanţări de 30.000 euro pentru startup-uri cu tehnologii pentru fashion

Proiecte care vin cu tehnolgii inovative în zona de fashion pot primi 30.000 de euro şi mentorat de la sepcialişti în domeniu, printr-un accelerator de afaceri. Startup-urile selectate vor ajunge la Lisabona, San Francisco şi Londra. Startup-urile pot aplica pană pe 10 iunie în programul Dream Assembly, din Lisabona. Proiectele acceptate acceptate în acceleratorul de afaceri vor participa la întâlniri cu investitori şi eveniemente cu startup-uri din San Fancisco şi Londra. Perioada de accelerare este 12 săptămâni, iar la acceptarea în program firmele primesc şi o finanţare iniţială de 30.000 de euro. Detalii – https://goo.gl/gBkU1D

3. În curând, întreprinderile vor putea accesa până la 200.000 de euro pentru noi proiecte de cercetare-dezvoltare

Întreprinderile care desfășoară activități în domeniul cercetării-dezvoltării și inovației, vor putea beneficia în perioada următoare de sprijin financiar pentru acoperirea unor cheltuieli de investiții sau de funcționare pe durata de realizare a proiectului de investiții. Ajutorul acordat nu poate depăși 200.000 de euro pe durata a trei ani consecutivi și va fi acordat de instituții financiare ce vor fi selectate de către finanțator în acest scop. Ajutorul disponibil prin intermediul acestui nou program de finanțare se acordă sub formă de împrumuturi, la un nivel mai scăzut al ratei dobânzii, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial nr. 433 din data de 22 mai 2018. Detalii – https://goo.gl/h4MEoR

4. MADR: S-a aprobat prelungirea perioadei de valorificare a tomatelor cultivate in spatii protejate pana la 15 iunie 2018

In sedinta de Guvern din 24 mai 2018 s-a aprobat prelungirea perioadei de valorificare a tomatelor cultivate in spatii protejate pana la 15 iunie 2018, prin completarea art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 943/2017 pentru aprobarea schemei ,,Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de sustinere a produsului tomate in spatii protejate”, pentru anul 2018. Decizia a fost luata in contextul fenomenelor meteorologice nefavorabile desfasurate in perioada februarie-martie 2018, care au afectat cresterea si dezvoltarea rasadurilor precum si replantarea acestora. Detalii – https://goo.gl/UmYpQm

5. AM POCU: cereri de finanțare aprobate pentru apelul de proiecte POCU/295/3/8 – România profesională – Întreprinderi competitive

Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020 publica lista intermediară a cererilor de finanțare aprobate, în etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelul de proiecte POCU/295/3/8 – România profesională – Întreprinderi competitive. Începând cu data de 24.05.2018, solicitanții vor fi informați, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, cu privire la rezultatul evaluării tehnice și financiare. Solicitantul poate contesta rezultatul evaluarii cererii lui de finanțare o singură dată pentru fiecare etapă. Contestațiile se vor depune de solicitant în MySMIS 2014+ în termen de 5 zile lucratoare de la primirea scrisorii de informare, potrivit pașilor descriși în documentul “Modalitatea de depunere a contestației în sistemul informatic MySMIS 2014+”. Detalii – https://goo.gl/gkugUH

1. „Dezvoltarea afacerilor, inovare și IMM” – program de 45 milioane euro, lansat din Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021

Innovation Norway, în calitate de Operator de Fond, lansează Programul „Dezvoltarea afacerilor, inovare și IMM”, precum și primul apel de proiecte din cadrul acestuia. Programul, cu un buget alocat de 45 milioane Euro, finanțează inițiative pentru creșterea competitivității și rentabilității întreprinderilor din România, cu accent pe inovare în domeniul serviciilor și proceselor tehnologice. Detalii – https://goo.gl/GBCD1q

2. Șase schimbări legislative care afectează serios activitatea micilor afaceri în 2018

Schimbările fiscale intrate în vigoare la la începutul acestui an au provocat modificări substanțiale în domeniul fiscal, însă acestea nu sunt singurele provocări cărora companiile mici trebuie să le facă față. Totodată, micii antreprenori trebuie să se adapteze schimbărilor legislative din domeniul protecției datelor cu caracter personal, a schimbării caselor de marcat fiscale sau al analizei de risc la securitate fizică. În acest articol vor fi amintite principalele probleme resimțite de către companiile mici, de la începutul acestui an. Detalii – https://goo.gl/veK8C2

3. UE anunta masuri de facilitare a accesului IMM-urilor la finantare pe burse

Comisia Europeana a propus joi noi norme prin care sustine ca urmeaza sa ofere firmelor mici si mijlocii (IMM) din Uniunea Europeana un acces mai simplu la finantare prin pietele publice. In ciuda avantajelor cotarii la bursa, in UE, pietele publice pentru IMM-uri au adesea dificultati in a atrage noi emitenti. De aceea Comisia spune ca va adapta normele UE existente privind accesul la pietele publice. Detalii – https://goo.gl/EbSWuz

4. Fondul românesc ROCA, investiție în apicultură. Tremot, a treia firmă din portofoliu

ROCA, prima platformă de investiții și management destinată companiilor românești în dificultate, a semnat ce-a de-a treia tranzacție, cu Tremot, unul dintre principalii jucători de pe piața procesatorilor și exportatorilor de produse apicole din România. Detalii – https://goo.gl/vVQJ1q

5. De astăzi intră în vigoare GDPR. Ce trebuie să ştii despre noile obligaţii

Vineri, 25 mai, intră în vigoare GDPR sau General Data Protection Regulation – regulamentul european pentru protecţia datelor. Toate firmele, organizaţiile şi autorităţile vor fi nevoite să respecte noile obligaţii, altfel riscă amezi foarte mari şi procese cu clienţii sau angajaţii. Iată cele mai importante lucruri pe care trebuie să le ştii despre acest regulament. Detalii – https://goo.gl/m93ZBd

Copyright © 2018 | SchimbamRomania. Designed by BrilliantDEVs.

X